HONUA  Praktijk voor Chinese Manuele Tuina therapie

Hèt adres voor gezondheid en ontspanningsmassage

Tui Na

TuiNa is een massagevorm die is gebaseerd op de Traditionele Chinese Geneeskunde (TCG). Al meer dan 2000 jaar word TuiNa in China gebruikt als een manuele therapie. Net als bij de andere vormen van TCG gaat het er bij TuiNa om je lichaam en geest een uitgebalanceerde en vrije stroom van de energie (qi) te herstellen. Door de Yinne en Yange aspecten van de lichaamsenergie in balans te brengen en de circulatie van Qi en Bloed te bevorderen op een deskundige manier, wat kan vele ziektes voorkomen en genezen.  Zo kan Tuina preventief of als TuiNa-therapie gebruikt worden.   Het is één van de pijlers van de Chinese geneeskunde en heeft wonderbaarlijke effecten op het zenuwstelsel en het afweersysteem, de bevordering van de circulatie, het ontspannen van de spieren de pezen. Ook als ontstekingsremmende en pijnstillende werking erkend .

In deze vorm van massage gebruik ik de technieken en specifieke manipulaties op bepaalde acupunctuurpunten of lichaamszones waardoor de circulatie van het bloed wordt gestimuleerd. Dit gebeurt enerzijds door middel van specifieke handgrepen met de handpalm, vingers, kneukels, vuist en elleboog, wat invloed uitoefent op de huid, spieren, pezen en fasciale structuren. Anderzijds zijn er de mobilisaties en zachte manipulaties van de gewrichten.

Diverse ziekten en klachten zijn goed te behandelen met Tuina, zoals

• Depressie / depressiviteit

• Nek-, schouder- en rugklachten (whiplash, migraine, etc.)

• Tenniselleboog, golfelleboog

• Hernia

• Reumatische klachten

• RSI-klachten

• MS (Multiple Sclerose)

• Stress  (burnout)

• Allerlei blessures

• Chronische vermoeidheid

• Slapeloosheid

• Maagpijn

• Pijn in de lumbale regio

TuiNa therapie kan gesteund worden door gebruik van TDP Moxa Lamp, Cupping en Chinese kruiden patent formules.